aneb pár tipů na získání kvalitních zpětných odkazů pro Vaše e-shopy.
Odkazy za zboží
Tuto myšlenku jsem poprvé viděl realizovanou cca. před dvěma lety, kdy web CerstvaKava.cz rozjížděl na Webtrhu svou originální kampaň, ve které nabízel inzerentům(relevantním i nerelevantním) testovací balíčky kvalitní kávy, jako odměnu za umístění odkazu.
Tento způsob se ukázal jako vysoce efektivní a jak vidno, „webtržníci“ na něj zareagovali a odkazy opravdu umisťovali.
Z této jednoduché myšlenky se stal efektivní způsob propagace e-shopu, získání širokého portfolia odkazů a to vše za mizivé náklady formou zasílání ochutnávek káv.
Pokud se již do něčeho podobného pouštět, doporučuji mít dostatečně kvalitní a silný odkazový profil, který pár horších/lepších odkazů jen tak nerozhází a dokáže se do něj schovat jednorázový nárůst.
Recenze zboží
U Heureky a jiných online služeb je možné psát recenze zakoupených produktů. Často se vyplatí při volných kapacitách, nechat sepsat copywriterovi důležité prodávané zboží a pár jeho recenzí se snažit buď protlačit do blogů jako guest post(primárně) a případně jako recenzi do služeb, k tomu určených.
Affiliate programy
Affiliate programy jsou skvělou příležitostí hned ze třech pohledů. Dáte lidem možnost přivydělat si na Vašem obchodu, zároveň na Vás odkazovat a zároveň získáte odkazy z různých přehledů a listů affiliate programů v ČR.
Nezapomeňte ovšem na základní předpoklady, jako například že na stránkách, na které vedete affiliate odkazy potřebujete kanonizaci a nejlépe přesměrování. Pro spuštění affiliate je také důležitá komunikace s klientem a s ní spojený rozbor marží a produktů, které stojí za to nejvíce propagovat.
Po spuštění vlastního affiliate programu, ať už přes vlastní systém nebo přes zakoupený, je vhodné využít příležitosti a svůj affiliate program distribuovat do seznamů affiliate programů, na fóra a kamkoli se bude hodit(+další odkazy).
Zboží microsite
Je skvělé pro některé produkty vytvořit microsite, která uživatelům pomůže a zároveň se dá propojit s hlavním webem a optimalizovat na vlastní cílenější fráze. Zapomeňte ale na tvoření bezduchých stránek s trochou copywritingu, občas dokonce využitých k prodeji odkazů.
Microsite, relevantní k produktu by měl uživateli dávat nějakou přidanou informaci, na kterou byste se neměli bát odkazát ani ze stránky s produktem. Vhodné je občas i zakomponování soutěže nebo slevového kuponu na danou microsite. Zároveň může stránka sloužit jako agregátor recenzí daného produktu, umožňující vložení vlastní recenze(+originální obsah).
Katalogy online obchodů
Trochu zastaralé a ošemetné, ale kdyby někdo nevěděl, existují i katalogy zaměřené čistě na online obchody. V některých je dokonce vhodné zakoupit za menší peníz zvýhodněnou pozici, avšak někteér naopak spamovým obsahem a nulovou návštěvností hodně zklamou.
Srovnávače a vyhledávače zboží
Srovnávače a vyhledávače zboží pomáhají uživatelům v orientaci při nákupech zboží. Je celkem zřejmé, že ve srovnávačích se již Váš e-shop nachází – věděli jste ale, že i odsud získáváte zpětné odkazy na podstránky se zbožím?
Krásným příkladem jsou například CenyZbozi.cz, jejichž výsledky vyhledávání jsou poměrně zaindexované vyhledávači a zároveň obsahují přímé odkazy na podstránky bez nofollow.
Recenze na blozích/v médiích
Zkuste se dohodnout přímo s blogery, kteří se zajímají o téma, souvesící se zbožím Vašeho e-shopu. Dohodněte se na recenzi zboží, které prodáváte výměnou například za vypůjčení daného zboží na dobu určitou.
Dokažte mu, že se jedná opravdu o kvalitu a že takový článek bude jeho návštěvníkům velmi přínosný. Rozmýšlejte, vytvářejte, přemýšlejte než komukoli napíšete, možností je přece spousty!