Analýza a kontrola zpětných odkazů

Už dlouho nepoužívám žádný nástroj, který by mi kontroloval umístěné zpětné odkazy u mých partnerů a zakoupených pozic. Ani mi to moc nedává smysl v době, kdy si takovým chování mohu spíše uškodit. Kontrolu zpětných odkazů ale používám v případě, že chci dokontrolovat reálný stav odkazového profilu svého klienta a vyhodnotit jeho současný stav.

Crawleři nástrojů k analýze odkazového profilu nemají přehled o aktuálním stavu vašeho odkazového profilu. Ač se jej snaží zachytit co nejvěrněji, nemohou vědět o každém smazaném nebo získaném odkazu a nedokáží zareagovat na změnu aktivně. Dochází proto ke zkreslení dat, které můžete odstranit tím, že se podíváte, zda váš odkaz na URL stále existuje. S těmito „existujícími“ odkazy poté můžete pracovat, analyzovat je a vyhodnocovat jejich efektivitu. Níže naleznete krok za krokem návod, jak zkontrolovat, zda odkazy stále existují, jak k nim dostat data z Google Analytics a jak je poté vyhodnocovat a pracovat s nimi:

Update: Kontrolujte pomocí Marketing Mineru

Kontrolujte si automatizovaně existenci svých odkazů a dokonce i jejich umístění pomocí nástroje Marketing Miner. Návod jak na to naleznete zde:
https://help.marketingminer.com/cs/clanek/jednorazova-analyza-a-kontrola-zpetnych-odkazu/

Jak na to?

Občas používám ScrapeBox Free Link Checker. Je zdarma a stačí do něj vložit dva soubory – jeden s URL, které vlastníte a druhý s URL, na kterých chcete své URL (z prvního souboru) hledat. Link Checker zapnete a za pár minut dostanete info o tom, na jakých URL se váš odkaz nachází.

Trochu složitější postup, při kterém používám OpenRefine si ukážeme podrobněji. Dostaneme tak z odkazového profilu více dat, se kterými můžeme pracovat a přesuneme se od tupého hlídání existence odkazů ke kontrole a vyhodnocování jednotlivých zdrojů.

Pokračovat ve čtení „Analýza a kontrola zpětných odkazů“