SEO a Link building v Rusku

Po několikaměsíční zkušenosti s Ruským trhem jsem se rozhodl sepsat článek a shrnout potencionálním zájemcům o tento trh pár fakt, který by jim mohla do začátků pomoci.

Základní informace o Ruském online trhu

Rusko je rozlohou největší zemí na světě s cca. 2 % světové populace (143 369 806). Bohužel jen necelých 45% jich vlastní připojení k internetu. Dostáváme se tedy na číslo cca. 65 milionů potenciálních zákazníků, které je i tak velice zajímavé.

Do budoucna se však dá počítat s mnohem větším číslem, jelikož Rusko za poslední roky zaznamenává 30% narůst obyvatel s připojením k internetu.

Specifika Ruského trhu

  1. Úroveň konkurence buď nižší nebo srovnatelná se stavem v anglickém vyhledávání Google (záleží na oboru)
  2. Spam filtry jsou nastavené tak, že při odhalení zakoupeného odkazu nebo jiné praktiky odkazy prostě ignorují, nikoli penalizují web.To prozatím dává prostor spammerům, ale do budoucna nevěřím, že tomu tak bude.

Vyhledávače a jejich podíl na trhu

Podíl vyhledávačů v rusku

Pár fakt o fulltextových vyhledávačích

  1. S Google se dá v rámci RU pracovat úplně stejně, jako do jakékoli jeho jiné mutace.
  2. Pokud jde o Yandex, je dobré mít na paměti, že jde o silně obsahově orientovaný vyhledávač. I malý zásah do obsahu webových stránek může mít obrovské dopady na pozice ve vyhledávání. Yandex má zároveň vlastní Webmaster tools a jakousi kopii rankování stránek, kterou nazývá Theme citation index.
  3. Mail.ru má vlastní algortimus řazení vyhledávání i vlastní spam filter. O obou se ale dá říci, že nejsou zdaleka tak vyspělé jako v případě Yandex a už vůbec Google.

Největší srovnávače zboží

  1. Market.Yandex.ru
  2. Price.ru
  3. Nadavi.ru
  4. Aport.ru
  5. Magazilla.ru

Sociální média

Sociální média a krásný článek k nim přikládám zde: Social Media in Russia

Zajímavostí je až druhá pozice Facebook.com za Vkontakte.ru.Rusko je prostě své a je vidět, že zahraniční monopoly tamní obyvatelstvo tolik nelákají.

Závěrem

Optimalizace či link building do Ruska je poměrně zajímavá zkušenost pro každého specialistu. Můžete si ozkoušet hromadu nových věcí a přizpůsobovat se úplně jinak fungujícímu trhu. Podobné zážitky mám prozatím i z jakýchkoli jiných zahraničních zakázek, proto bych každému, kdo to se svou prací myslí vážně doporučoval práci do zahraničí ozkoušet.

Doufám, že Vám článek pomohl si alespoň utřídit fakta o Rusku a případně navnadit na rozvoj zkušeností i jiným než tuzemským trhem. Do budoucna zde můžete čekat podobné články i o jiných zemích (USA, DE,…).

Budu rád, když zkušenější čtenáři zanechají své zkušenosti s tímto trhem v komentářích.

Linkbuildeři země české, kde jste?

řetěz(chain)
Linkbuildeři země české, kde jste?

Státnice na krku, vedení oddělení, řešení nového bytu, splňování pravidelného přísunu alkoholu,…a na klienty čas tak akorát před spaním a občas i při.

Co hůř, do toho všeho se mi ještě týdně ozývají 2-3 lidé, že mají zájem o služby linkbuildera a že nechtějí žádného (promiňte mi ten výraz) „webtržníka“. Zdvořile raději jejich nabídku již na počátku odmítnu a následuje vždy ta samá magická otázka: „A koho byste nám tedy doporučil?„.

Pokračovat ve čtení „Linkbuildeři země české, kde jste?“

Proces linkbuildingu krok za krokem

Tak trochu jsem se inspiroval od Martina Kolčaby, z rozhovoru po Poslední středě a komunikaci s Honzou Dvořáčkem a rozhodl jsem se dát dohromady článek, který bude popisovat postup zpracování zakázky linkbuildera krok za krokem.

Upozornění – struktura zpracování zakázky, kterou naleznete níže je mým vlastním výplodem. Nikomu ji nenutím, nikoho k ní nenabádám, ale budu velmi rád, pokud své poznámky, případně vlastní strategii shrnete do komentářů.

Pokračovat ve čtení „Proces linkbuildingu krok za krokem“

Monitorování příležitostí k link buildingu

Dokážete si představit, jaká by byla návštěvnost Vašeho webu, kdybyste na každém místě, kde by se mluvilo o relevantním tématu, byly a mohli se tak aktivně zapojit do diskuze?

Jednoduché předání doporučení vlastního webu nebo rady s aktivním podpisem mohou být efektivní cestou k získání návštěvníků, potažmo zákazníků.

Google Reader

Pokračovat ve čtení „Monitorování příležitostí k link buildingu“

Jak na Google Alerts při budování zpětných odkazů

Google Alerts je užitečnou službou, poskytovanou firmou Google registrovaným uživatelům. Přináší informace o novinkách, souvisejících s Vaší značkou/jménem či tématem, nastálých na internetu během zadaného časového období. Díky Google Alerts budete schopni vysledovat novinky v dění okolo vašich stránek a aktivně se zúčastnit diskuzí souvisejících s jejich tématem.

Google Alerts logo
Pokračovat ve čtení „Jak na Google Alerts při budování zpětných odkazů“