V dnešním článků se podíváme na 10 taktik k úspěšnému budování odkazů a propagaci webu, tak žádné plky okolo a hurá na to:
1. Diskuze & Komentáře
Diskuzní fóra jsou jedním z nejrozsáhlejších míst pro získání zpětného odkazu a zároveň skvělým způsobem propagace webu. Navštěvované diskuze mohou přinést velmi kvalitní traffic, či alespoň zvědavce, kterým se Váš brand dostane do povědomí.
Diskuze jsou především nástrojem propagace webu, ne pouze budování zpětných odkazů, proto dbejte na přínos Vašeho příspěvku do diskuzí a vyvarujte se zbytečného spamu.
- Piš jako člověk, ne jako stroj!!!
- Nepropaguj značku vždy přímou formou.
- Snaž se, aby byl příspěvěk opravdu prospěšný zúčastněným diskuze.
- Zadej do vyhledávače
site:blueboard.cz/knihy/ Vaše_fráze
. Vyjedou Vám veškeré knihy návštěv, které obsahují danou frázi seřazeny dle relevance. - Stejný trik lze provést s:
site:http://www.weblight.cz/book/
site:http://vsevjednom.cz/ guestbook
site:http://www.maxsite.cz/ návštěvní
Tipy & Triky
2. Guest blogging
Guest blogging nebo také guest posting je speciální formou blogování, při které nepíšete pro vlastní web, ale článek přínosný jinému blogu. Po dohodě s vlastníkem dojde umístěn. Pro vlastníka de jedná o landing page a pro Vás o zpětný odkaz – jde tedy o oboustranně výhodnou spolupráci.
V ČR prozatím žádný web zprostředkovávající tuto formu budování zpětných odkazů neexistuje, budete proto muset bloggery či magazíny oslovovat osobně. Mezi zahraniční příklady funkčnosti tohoto konceptu bych uvedl MyBlogGuest či GuestBlogging
3. In-textová reklama
Prozatím nedostatečně rozvinutá forma budování odkazů, která ale svou formou a silou doufám brzy začne fungovat i v České Republice. Jde o umístění odkazů, např. v blogu, magazínu či fóru, do konkrétních frází. To znamená, že odkaz se nezobrazí v patičce, ani sidebaru, ale přímo v textu pokud přesně souhlasí s frází, která mu byla systémem zadána.
Nástrojů pro tvorbu těchto odkazů je mnoho… Např. pro WordPress jde o plugin Internal link building.
4. RSS agregátory
RSS Agregátory jsou vhodné pouze pro blogy, magazíny nebo častěji aktualizované stránky. Pokud píšete zajímavé články, může být RSS agregátor zajímavým zdrojem návštěvnosti.
- GoogleNews
- PrávěDnes
- Weblogy
- EMag
Příklady RSS agregátorů
5. PPP aneb Pay Per Post
Pay per post neboli placení za články. Pouze v jednoduchosti – existují dvě možnosti. Buď oslovíte bloggera, zda by za menší peníz nenapsal článek o určitém produktu/službu/firmě/…, ve kterém by uvedl odkaz na Váš web nebo využijete hojně používané nástroje, jakými jsou např. PlaCla nebo PostsGenius.
6. Poradny
Poradenské weby jsou skvělou příležitostí k tvorbě odkazů a zároveň upozornění na vlastní web. Najděte dotazy, které zodpovídá Váš web a odkažte se na něj. Nebo se optejte na zkušenosti se zbožím z Vašeho e-shopu. Možností je mnoho, fantazii se meze nekladou.
- Radírna.Cz
- Poraď.Cz
- Poraďte.Cz
- Poradna.Net
Příklady poraden
7. Záložkovací služby
Umístěním článku/webu do záložek poskytnete návštěvníkům záložkovací služby informaci o Vašich webových stránkách a získáte tak zdarma zpětný odkaz. Bohužel pokud nepůjde o zajímavý nebo virálně šiřitelný obsah, málokdy přinese vůbec nějakou návštěvnost.
Při tvorbě záložek dávejte pozor na způsob oslovení komunity na daném systému. Důležité je vytvořit originální a poutavou záložku, která přiměje uživatele kliknout.
- Linkuj.cz
- Vybrali.Sme.Sk
- Pochval.Cz
- TopČlánky.cz
Příklady linkovacích služeb
8. Linkbaiting
Bezkonkurenčně nejlepší forma budování zpětných odkazů. Vytvoříte zajímavý či dobře šiřitelný obsah, na který začnou návštěvníci samotní odkazovat nebo jej šířit.
- Článek rozpoutávající diskuze
- Útočný článek na známou osobu
- Humorný článek/obrázek
- Něco velmi užitečného pro určitý obor
Tipy k zajímavým článkům
9. Placené / Vyměněné odkazy
Výměna či nákup zpětných odkazů patří mezi nejstarší a také nejpoužívanější metody budování zpětných odkazů. Přestože fulltextové vyhledávače proti takovýmto praktikám bojují, jedná se o rychlý a nenáročný rozvoj linkového profilu webu.
10. Nepoužívané weby
Našli jste někde na internetu starý, nepoužívaný blog či web tematicky související s cílením Vaší link buildingové strategie? Proč se prostě nezkusit optat majitele stránek, zda je nechce za menší částku prodat? Získáte tak kvalitní odkaz z relevantního webu s minimální námahou a investicí!