Většina linkbuilderů často zapomíná, jak důležitá je při jejich práci kooperace s klientem a rozvržení strategie budování zpětných odkazů.
V závislosti především na těchto dvou faktech jsem se rozhodl sepsat pár základních tipů, které vás, jakožto linkbuildery možná nenapadli a přesto mají v procesu link buildingu důležitou funkci.
Klientská interakce
Nikdo z nás není expert na vše, často se setkáváme s obory, kterým příliš nerozumíme a zásahy do diskuzí jsou pro nás téměř nepřijatelné.
Klient/firma která službu poskytuje by na druhou stranu měla být odborníkem na danou tematiku. Při poskytnutí kvalitních materiálů jako je instruktáž o přispívání či formách odkazu v diskuzích a zároveň vytvoření/poskytnutí balíčku feedů(podobně jako v článku Monitorování příležitostí k link buildingu) k odběru, může být klient samotný linkbuilderem.
Instruujte příslušnou osobu a získejte tak návštěvnost a odkazy z odborných diskuzí. Pro firmu samotnou může tato možnost být skvělou příležitostí propagace brandu.
Školení PR
Vytvořte jednoduchou šablonu prezentace, kterou budete měnit pouze o cílení na klíčové fráze. S tou pak jednoduše proškolte PR oddělení nebo příslušného spolupracovníka klienta o využívání zpětných odkazů v tiskových zprávách.
Často se setkáte s nevědomostí, která vyusťuje v publikaci s odkazy bez smyslného anchor textu, někdy dokonce bez odkazu celkově.
Spolupracujte
Kooperativa s jiným webem podobného zaměření může být přínosná pro obě strany. Opusťte od klasické výměny odkazů a snažte se nabídnout protistraně zajímavou spolupráci – fantazii se meze nekladou.
Spolupráce formou propojení webů bude mnohem přínosnější jak z hlediska SEO, tak z hlediska přivedených návštěv.
Spreadsheets
Snadno se to řekne, hůře dělá, ale pro jakékoli kvalitativní analýzy používejte spreadsheety(tabulky) s pokročilými funkcemi.
Mnohonásobně se Vám vrátí, pokud obětujete tu trochu svého času a naučíte se s nimi dělat na pokročilejší úrovni.
Na základě zadání klíčové fráze poté dokážete automaticky analyzovat ranky, příležitosti, pozice či konkurenčnost frází. Tématem pokročilých funkcí v Google Spreadsheets mám v úmyslu se do budoucna zabývat v dalších článcích.
Analyzovat, analyzovat, analyzovat…
Nepodceňujte váhu dobře zpracovaných dat. Stejně jako SEO specialista bez pořádné KW analýzy pouze střílí od boku, linkbuilder přichází o hromadu příležitostí při zanedbání analýzy.
Než se tedy pustíte do budování zpětných odkazů, vytvořte si rychlý, jednoduchý workflow diagram zakázky. Teprve s utřízenými myšlenkami se pusťte do práce.
Vzdělávat se
Linkbuilding, stejně jako SEO, je obor, který se neuvěřitelně rychle rozvíjí a je potřeba se neustále vzdělávat. V tomto ohledu doporučuji především odebírat zahraniční články a návody, sledovat influencery z oboru a analyzovat jejich postupy. V ČR poskytuje velmi také kvalitní školení linkbuildingu kolega Zdeněk Dvořák.