Filip Podstavec

Dojmy a pojmy z NMI 2012

Logo konference New Media Inspiration
Včera jsem se zúčastnil velmi podařené konferce New media inspiration 2012. Odnesl jsem si z ní pořádnou nálož informací, pár nových kontaktů a možná také chuť znovu začít psát do svého blogu(za tímto účelem založen Blog.Podstavec.cz). Později zde budete nacházet články z tematiky online marketingu, ale o tom bych se zde nyní nerad rozepisoval. K průběhu konference:

Úvod do konference

Přeskočme fakt, že jsem jako téměř vždy ráno zaspal a vyletěl z bytu bez poloviny věcí, které jsem s sebou potřeboval. Dorazil jsem do budovy Filosofické fakulty UK a akorát stihnul úvodní „ceremoniál“. Po představení partnerů se do Keynote pustil pan Zandl. Jeho situace(sem tam gegy) ze života byly pro mne asi nepřínosnější a zároveň nejzábavnější částí NMI. Následoval cofee break s občerstvením a kávou zdarma.

Dopoledne

První přednáška od Pavla Ungra se mi celkem líbila. Pavel umí věcí podat a před publikem vyjádřit svůj názor – to obdivuji. S jeho pohledem na sociální sítě a celkový přínos nofollow odkazů nemohu jinak než souhlasit. V přednášce o teorii memu od Báry Buchtové mě nejvíce asi zaujala samotná prezentace. Službu Prezi.com jsem si ihned ozkoušel a myslím, že ji do budoucna určitě využiji. Ostatní ranní přednášky nebyly přímým předmětem mého zájmu a tak jsem si jich pár poslechl a vyrazil na oběd.

Odpoledne

Hned po obědě se rozjela přednáška/workshop Dušana Janovského. Dušan nastoupil se svým broukavým „Pa dam pam“ pod fousy. A zde se teprva začali chrlit pojmy! Rozhodovací strom, redukce dimenzionality,… – za těch 40 minut přednášky, kvůli které jsem na NMI šel mi málem praskla hlava. I tak ale Dušan předvedl asi nejzajímavější přednášku NMI. Po něm nastoupil Honza Schmidt s přednáškou „Úvod do social network analysis“. Předvedl nám pár zajímavých nástrojů k analýze sociálních sítí, které s chutí časem ozkouším.

Po dalším coffee breaku přišel na řadu Karel Minařík s přednáškoworkshopem „Vizualizace dat a jejich interpretace“. Karel se zaměřil především na základní chyby v používání grafů, za účelem přehlednosti interpretace jejich dat. Nakonec nám přednáškou zpestřila den ještě Eliška Hutníková. V přednášce „Jak měříme efektivitu výkonnosti kampaně na Facebooku“ ukazovala, že na Facebooku lze prodat téměř vše.Některé věci dokonce za nižší cenu za konverzi(ačkoli vyšší cenu za proklik) oproti PPC kampaním.

Suma, sumárum

NMI 2012 se mi velice líbila jak po organizační stránce, tak náplní. Lituji pouze, že jsem nemohl na afterparty(zas… nedělní vstávání), kde věřím že by bylo o čem mluvit. Doufám, že takovýchto akcí, zaměřených více na on(off)line média bude do budoucna přibývat. Takže GL pánové a těším se příští rok.