Guest bloggingem jsem se na tomto blogu již zabýval a napsáno celosvětově o něm bylo mnoho:
- Má přednáška: http://www.youtube.com/watch?v=4Ag7yx1a9E0
- Jak napsat nabídku: http://blog.podstavec.cz/jak-napsat-nabidku-na-guest-blogging/
- Jak na guest blogging: http://seowebmaster.cz/jak-na-guestblogging
- Co je guest blogging: http://pr.mefistofeles.cz/guest-blogging/
- …
O to více mě překvapuje dnešní pojetí jako nástroje spamování obsahu. Nebudu níže rozebírat úlohy linkbuildera nebo klienta, berte to prosím pouze jako zamyšlení.
V čem je problém
Nestavějte odkaz nad obsah, nedává to smysl. Kvalitní článek znamená článek, který je přínosný a jehož posledním krokem před umístěním nemusí být „osazení SEO odkazy“. Napsat kdejakou volovinu a „naflákat“ tam odkazy, které nejlépe hodí k cílení webu umí kdejaký „lynkbylder“. Zbytečné ničení kvalitních článků a podmínky, typu „Napíšu ti článek, když mi necháš v obsahu odkazy…“ jsou zhoubou této jinak efektivní strategie propagace.
Princip guest bloggingu a kde získat odkazy
Jeden z primárních principů guest bloggingu ale hodně lidem stále utíká a tím je rozvoj autorského profilu a odkaz z případného popisku. Není přece potřeba pokaždé se obrátit k obsahu a do nesouvisejících frází dodat odkaz na zdroj, který lidi stejně zajímat nebude. Mnohem efektivnější strategií je psát obsah, u kterého jsem vidět a pod který se nebudu stydět dát svou fotografii. A Když už jsem si tam dal fotografii, rád bych tam měl i krátce něco o sobě. A když už tam budu mít něco o sobě, tak proč bych neodkázal na firmu, kde pracuji nebo můj blog, pokud čtenáře obsah zaujal. A pokud v autorském popisku odkážu na svůj obsah, tak proč bych ničil obsah článku tak, že se jej budu snažit „osadit“ odkazy?
Osobně jsem realizoval prozatím velmi málo guest postů, ve kterých bych odkazoval na své zdroje. Jako příklad berte článek, který jsem psal pro Zdeňka Dvořáka na http://linki.cz/link-building-jako-nastroj-propagace/. V obsahu nikde nenaleznete zanesený odkaz na zdroj, který by tam logicky nepatřil (a žádný z nich není můj). Jediné, co jsem z obsahu měl, je zasažení cílové skupiny a autorský profil s odkazem na můj blog. Další krásné příklady naleznete například na Mediáři, Lupě a mnohých dalších.
Trpělivost, příteli…
Napsat guest post, který se hodí do kontextu webu, nebojíte se pod něj podepsat, splní očekávání návštěvníka a zaujme není otázka jedné hodiny. O to více je na zamyšlení, kam bych rád přispíval a jakým způsobem.Důležitou součástí je i vyhodnocování spolupráce. Kolik mi z daného článku přišlo návštěvníků a splněných cílů? Co se stalo s mými sociálními profily poté, co byl článek uveřejněn? Dává spolupráce smysl? A pokud smysl dává, proč nezvážit rozvoj spolupráce, tvorbu seriálu, měsíčník,…? Možností je neomezeně.
Závěrem
Guest blogging je efektivní metodou propagace(schválně raději nepíšu linkbuildingu). Snažte se proto prorazit jako autoři, ne jako spameři.