Filip Podstavec

Jak na Google Alerts při budování zpětných odkazů

Google Alerts je užitečnou službou, poskytovanou firmou Google registrovaným uživatelům. Přináší informace o novinkách, souvisejících s Vaší značkou/jménem či tématem, nastálých na internetu během zadaného časového období. Díky Google Alerts budete schopni vysledovat novinky v dění okolo vašich stránek a aktivně se zúčastnit diskuzí souvisejících s jejich tématem.


Jak začít?

Alerty(Upozornění) jsou poskytovány pouze registrovaným uživatelům Google. To znamená, že prvním krokem by měla být registrace a založení profilu(tyto kroky doufám popisovat nemusím).

Po přihlášení naleznete na hlavní stránce Google Alerts rozhraní vypadající přibližně takto:

Podívejme na jednotlivé prvky rozhraní a jejich funkci:

Napojení na Google Reader

Jelikož nám jde o kvalitní informovanost o diskuzích na zadané téma, vybereme v poslední části „Komu“ pole „Zdroj“. Tato možnost napojí odebírání výsledků sledování na váš účet v Google Reader.

Po vytvoření sledování by se vám měl zobrazit v Readeru v levém panelu pod položkou „Odběry“ nový RSS feed. Ten odebírá novinky na vámi zadané téma viz. předchozí kroky.

Abychom se ve feedech vyznali, je třeba vytvořit složky. Do složek budeme shlukovat příbuzné fráze, potřebné ke sledování.

Vytvořte novou složku viz. obrázek výše a přetáhněte do ni svůj feed. Přejmenujte ji tak, abyste se v struktuře feedů vyznali – osobně doporučuji nazývat složky „Alerts | URL_webu_pro_ktery_fraze_sledujeme

A je hotovo! Nyní byste měli mít vytvořený účet ve službě Google Reader, v něm napojeny veškeré feedy související se stránkami vašich klientů, třízeny do složek a sledovat tak veškeré dění okolo tematických frází a společností samotných. Nyní můžete v aktuálních diskuzích a článcích aktivně reagovat či přispívat a propagovat tak svůj web. Gratuluji!